Тема : Асоціації в
поезії. Зорова поезія.
Мета: допомогти учням зрозуміти особливості зорової
поезії,необхідної для глибшого усвідомлення асоціативності; розвивати уяву,
креативне мислення, збагачувати словниковий запас; виховувати почуття
прекрасного,вміння любити та цінувати все те, що тебе оточує.
Перебіг заняття:
І.Організація
гуртківців до заняття.
ІІ. Оголошення теми,
мети і завдань заняття.
1.
Слово вчителя
( із пералельною демонстрацією на дошці)
Асоціація - зв’язок між уявленнями, при якому одне уявлення в
свідомості людини викликає інше,зумовлені або подібністю (цукор – сніг), або
контрастом ( гіркий – солодкий), або суміжністю в часі ( зима – мороз) чи
просторі ( ліс – гриби).
Ще Арістотель вважав
здатність до асоціативності передумовою пізнавальної ,мислительної діяльності
загалом і художньої творчості – зокрема.
Філософ Любомудр визначив основні види асоціацій : за суміжністю, за
часовою послідовністю, за подібністю й за контрастом .
Асоціації відіграють важливу роль у пізнавальній та творчій діяльності
людей. Створюючи образ,письменник ставить своїм завданням викликати в читача
потрібнійому асоціації.
2.
Творча вправа.
До поданих слів – стимулів якомога швидше
доберіть асоціативні поняття.
Наприклад, акація – колюча.
Весілля, бал, груша, зебра, троянда.
3. Художнє читання.(вчитель,або один із
гуртківців)
ГОСТІ ГРУДНЯ
Сиджу я біля
підвіконня,
Коли дивлюся — у
садку
На груші... яблука
червоні
Висять на самому
вершку.
Та от підкрався
кіт-гульвіса,
На грушу глипнув,
як сова, —
Червоні яблука
знялися
І — полетіли! Ну й
дива!
Взяв олівець я із
пенала
І записав в
календарі:
«Сьогодні вперше
прилетіли
До нас у гості
снігурі».
А. Качан
4.Слово вчителя.
Отож, ліричний герой записав свої
асоціації – яблука – снігурі, а ми спробуємо все це відобразити за допомогою
фарб та пензля. У кінці заняття кожен опише свої враження та продемонструє
власні асоціації, що вже будуть покладені на папір.
( Гуртківці одержують зразки прочитаного поетичного твору на парти та починають
малювати під мелодію « Самотній пастух» Джеймса Ласта).
ІІІ. Підсумок заняття.
- Продемонструйте та поясніть які
зорові асоціації виникли у вас під час роботи і чому?
Комментариев нет:
Отправить комментарий