ДРАМА І. ФРАНКА "УКРАДЕНЕ ЩАСТЯ"
Мета: обмінятися враженнями після прочитаної драми,виявляючи власну оцінку подій і образів,змальованих у ній,осмислити і визначити художню цінність твору та глибше пізнати для себе моральні загальнолюдські цінності; розвивати навички логічногомислення; прищеплювати інтерес до літературних здобутків рідного народу.
Обладнання: виставка творів І.Франка, його портрет,копії сторінок першовидань, текст драми.
Тип уроку: урок-дослідження
Форми роботи: слово вчителя, робота в групах, бесіда-дискусія, гра «Збери букет», гра «Три стільці»
Хід уроку:
Мої п’єси – то мій смуток.
І.Франко
І.З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.
Любі друзі,перш ніж ми розпочнемо свою роботу,давайте повернемося один до одного, відкриємо долоні, посміхнемося і скажемо : « Сьогодні чудовий день! Навколо панує любов і спокій, у мене все прекрасно !»
ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної мети.
Слово вчителя.
Сьогодні знецінюються віковічні моральні істини,цей процес охопив сім’ю, продовжує підривати її духовні основи. Ще у 1891 році Іван Франко написав драму «Украдене щастя», в якій вже тоді звучали актуально ці проблеми.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
1.Слово вчителя.
Десятки літ людей хвилює драма,
В яку Франко заклав глибокий смисл.
Хто винен? Вирішимо з вами,
Кого ошукано, хто славу заробив,
Михайло, Анна, чи Микола,
А, може, люди : добрі,злі ?
Це довести у ваших силах.
То ж вирушаємо у час той на землі.
2.Запис теми у зошити.
3.Робота з епіграфом.
- Як ви розумієте слова І.Франка.
4. Робота в групах (завдання на картках)
1)З’ясувати історію написання драми (за підручником – с.150)
2)Визначити тему та ідею твору.
Тема – трагедія особистого життя трьох головних героїв, у яких украдено щастя.
Ідея – розкрити страхітливі умови життя західноукраїнських селян під владою Австро-Угорщини,правдиво показати галицьке пекло, в якому за клаптик поля син піднімав руку на батька, брат- на брата, сусід-на сусіда.
3) Визначити і записати проблеми:
- добра і зла
- примусового шлюбу
- проблема родинних стосунків
- зради та вірності
- кохання та ненависті
4) Що називається драмою?(с.481-підручник)
-Літературний рід, характерними особливостями якого є те, що життєві події та характери персонажів розкриваються не описово,а через показ їхніх дій і вчинків та розмов,що ведуться між ними.
5.Озвучення результатів лідерами груп.
6.Проблемне питання (запис у зошити)
-Кого обкрадено? Хто винен?
- Хто втягнутий у конфлікт?
- Хто винен у трикутнику?
Анна
Микола Михайло
7. Бесіда-дискусія
- Чи могли герої драми повернути своє щастя?
- Чи будуть щасливі Анна та Микола після смерті Михайла?
- Чи можливий інший фінал драми?
- Хто, на вашу думку, любив по-справжньому?
- Поясніть ставлення громади до взаємин Анни з Михайлом.А яке ваше ставлення до цих взаємин?
- Що стало останньою краплею,яка переповнила чашу терпіння Миколи?
- Чи є Задорожній найтрагічнішою постаттю? Чи хотів він убити? Чому це сталося?
8. Гра «Збери букет»
Із троянд та будяків складаємо творчу характеристику Анни:
-добра, тиха - безсоромна
-може бути вірною - змушує страждати близьких
-гарна господиня - зрада
-страждає
-вміє кохати
(переважає позитивне)
9. «Мікрофон»
-Хто ж винен : Микола,Михайло?
10.Гра «Три стільці»
Запрошуються 3 учні.Діти вирішують,кого з ким посадити.(усіх разом)
11. Виразне читання вірша вчителем.
- Я зрадив,так.
Але це біль чи злочин?
Скажу всю правду, ми тепер одні.
Кому з нас гірше?Я одводжу очі,
А ти у вічі дивишся мені...
І що ж найтяжче: мука моя марна,
Бо зрада-діло темне і брудне.
А ти –це ти.
Ти і в стражданні гарна,
Ти можеш навіть пожаліть мене...
Відступник я,нікчемний я і ниций.
Але ти любиш і тому прости...
Життя- така велика ковзаниця.
Кому вдалось, не падавши, пройти?
Ці слова належать Грицеві Бобренку з роману Ліни Костенко «Маруся Чурай». Скажіть, чи зміг би хтось із героїв драми І.Франка промовити такі слова? Хто винен?(відповіді учнів)
ІV. Рефлексія.
Повернемося до нашого проблемного питання.
Отож,ошукано усіх трьох, а щастя вкрали брати Анни.
У.Підведення підсумків уроку.
УІ.Оцінювання.
УІІ.Домашнє завдання.
Написти твір-роздум « Чи може крадене щастя бути справжнім?», використавши до трьох цитат із твору.
Комментариев нет:
Отправить комментарий